Coś naprawdę dlugiego czyli Man Lion's City GLX
Szczegół polega na tym, że nie ma jednej przegrody. Poniżej moje zdjęcie - nie jest najlepsze, ale widać wyraźnie brak tejże przegrodyM_Szymkowiak pisze:Okno w NG/L3X3 kierowcy różni się od tego, które stosuje sie w Lion's City, a to w modelu, i na każdym rysunku J-31 jest właśnie takie jak w NG/L. ale to tylko taki mały szczegół.
http://jakub131.webd.pl/itsman_111.JPG
Na wcześniejszych rysunkach Lion'sów jest rzeczywiście nie prawidłowo - ale to jest tak drobny szczególik, że prawie nie widoczny - ponieważ na zdjęciach tego szczegółu nie było widać.
A wtedy gdy robiłem pierwsze rysunki tej wersji MAN-a, u mnie jeszcze nie było Lion'sów.
Prawidłowo jest tutaj
http://www.transport131.webpark.pl/projj_354.html
Irisbus - by stworzyć ten model (zresztą całkiem sympatyczny) - musiał odtworzyć zarówno lewy bok jak również fronty przednie i tylne. Na mojej stronie jest tylko prawa strona GXL
No i oczywiście brawa dla Irisbusa. Bardzo ładny i dopracowany model. Po sklejeniu bardzo ładnie się prezentuje. Warto go polecić wszystkim tym "skodom" i innym "formułom", którzy robią modele na sztukę. A nawet ich sami nie sklejają
Można go zrobić samemu - wystarczy zajrzeć do tematu z modelem Tatry RT6N1 produkcji J-31, tam jest idealny przegub do takiego modelu (sam podobny, lecz nieco inny - skrętny z obu stron - zastosowałem w Ikarusie 280 i Jelczu M181M)Szymon pisze:No super, przód bardzo fajnie zrobiłeś, tylko szkoda, że skrętnego przegubu nie robiłeś
Ale zawsze jakiś szczegół ucieka MAN LC GXL powstał z połączenia członu A przedłużonego przegubowca i tyłu deskorolki. Jedyne po czym można poznać 18,75m Lions'a (z którego został wzięty człon A) to to iż okno które zazwyczaj jest "połówką" normalnego ma taką samą długość jak wszystkie pozostałe. Tak więc twój GXL jest za krótki o jakieś 75cm i wychodzą różnice w położeniu okien po jednej i drugiej stronie