Neoplan N4014NF
Postaram się krótko i maksymalnie treściwie:
- narysowanie modelu na bazie schematu nie sprowadza się do skopiowania prawej burty i uzupełnienia "ubytków" po drzwiach.
- zacznę od samego przodu i będę przechodził ku tyłowi:
-- gdzie zniknęła krawędź zderzaka? Jak zamalowujesz, to maluj tyle, ile potrzeba
-- okno kierowcy do kompleksowej poprawki. Porównaj ze zdjęciem - to ten sam autobus, tylko kilka lat wcześniej.
-- klapę pod oknem też wcięło... Rysiek na warsztacie zaszpachlował?
-- słupek za oknem kierowcy też gdzieś zniknął, czemu?
-- jeśli okna mają zaokrąglone krawędzie i cienie wszelakie proszę o ich zachowanie
-- z oknami na przeciwko II drzwi żeś nieźle nacudował. Wystarczało zamalować wyłącznie drzwi i już masz poprawny układ okien, a nie dwa szerokie okna ze słupkiem pośrodku.
-- no i klapa od silnika na lewej burcie na pewno nie ma kratki
A poza tym jest ok
- narysowanie modelu na bazie schematu nie sprowadza się do skopiowania prawej burty i uzupełnienia "ubytków" po drzwiach.
- zacznę od samego przodu i będę przechodził ku tyłowi:
-- gdzie zniknęła krawędź zderzaka? Jak zamalowujesz, to maluj tyle, ile potrzeba
-- okno kierowcy do kompleksowej poprawki. Porównaj ze zdjęciem - to ten sam autobus, tylko kilka lat wcześniej.
-- klapę pod oknem też wcięło... Rysiek na warsztacie zaszpachlował?
-- słupek za oknem kierowcy też gdzieś zniknął, czemu?
-- jeśli okna mają zaokrąglone krawędzie i cienie wszelakie proszę o ich zachowanie
-- z oknami na przeciwko II drzwi żeś nieźle nacudował. Wystarczało zamalować wyłącznie drzwi i już masz poprawny układ okien, a nie dwa szerokie okna ze słupkiem pośrodku.
-- no i klapa od silnika na lewej burcie na pewno nie ma kratki
A poza tym jest ok
Po poprawkach ciągle widzę trochę błędów:
1)Najlepiej by było bez czarnego i kwadratowego obrysu.
2)Klapy przed kołem tylnym - z obu stron za wysokie.
3)Dach nie jest żółty.
4)W dachu są klapy oraz "grzybki" tylne.
Lewa strona:
5)Numery taborowe w złym miejscu.
6)Okno kierowcy - za grube uszczelki.
7)Słupek za nim jest żółty.
8)Okno to jest za wąskie.
9)Okno za słupkiem jest węższe.
10)Nad tym oknem jest mały wyświetlacz.
11)Nie ma żadnych wlewów i baków.
12)W miejscu baku obok szyb jest kratka.
13)Wszystkie klapy do poprawy wg. zdjęcia z TWB http://www.phototrans.eu/14,227359,0,Ne ... _A356.html
I tak jest dobrze, bo nie jesteś Warszawiakiem - nie widziałeś za pewne autobusu na żywo.
1)Najlepiej by było bez czarnego i kwadratowego obrysu.
2)Klapy przed kołem tylnym - z obu stron za wysokie.
3)Dach nie jest żółty.
4)W dachu są klapy oraz "grzybki" tylne.
Lewa strona:
5)Numery taborowe w złym miejscu.
6)Okno kierowcy - za grube uszczelki.
7)Słupek za nim jest żółty.
8)Okno to jest za wąskie.
9)Okno za słupkiem jest węższe.
10)Nad tym oknem jest mały wyświetlacz.
11)Nie ma żadnych wlewów i baków.
12)W miejscu baku obok szyb jest kratka.
13)Wszystkie klapy do poprawy wg. zdjęcia z TWB http://www.phototrans.eu/14,227359,0,Ne ... _A356.html
I tak jest dobrze, bo nie jesteś Warszawiakiem - nie widziałeś za pewne autobusu na żywo.
Zależy to wyłącznie od umiejętności rysownika i jakości materiału zdjęciowego oraz założonego poziomu szczegółowości schematu.J-31 pisze:Szanowni czytelnicy forum. Jak widać, słychać i czuć - trudno jest zrobić prawidłowy i bezbłędny model czy nawet rysunek pojazdu. Którego nie widziało się nigdy na własne oczęta - a opiera się wyłącznie na zdjęciach.
DominikR, Powinieneś chyba jakoś numerować wersje poprawkowe
Pół biedy, gdy błędy są wyłącznie w malowaniu wynikające z luk w dokumentacji zdjęciowej - dotyczy Neoplana N4421 z Świerklańca. Na JPictures wisi wersja 1.0 ze źle pomalowanym tyłem (brak zdjęć na TWB):
ale jest podmieniana na wersję 1.1 z dobrze pomalowanym tyłem. I są to jedyne poprawki w tym schemacie.
Gorzej, gdy błędy są również w elementach "stałych" jak np. okna (kratek, czy innych klap serwisowych nie przytaczam, ponieważ J-31 swoimi deskorolkami z MZA uświadomił mnie, że warszawskie deskorolki różnią się nie tylko kratką nad kierowcą i silnikiem wieżowym oraz inną klapą tylną w 67xx). I nie chodzi mi o to, czy okno jest otwierane, czy nie. Chodzi mi o ich ogólną ilość. Jedynie szczegółowości można wymagać od okna kierowcy, które w każdej serii autobusów danej marki - Solarisy - a czasem nawet przez cały okres produkcji modelu wygląda tak samo (N4014).
Pomysł numeracji bezczelnie podchwyciłem, przynajmniej obrazowo jest.