Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2017-)
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Hehe - telepatia, bo mam coś dla Ciebie.
Sprawa dotyczy Twojej jednostki Trenes III SKM Wawer. Ja ją może tylko przypomnę, gdyby ktoś nie pamiętał
https://i.imgur.com/AR78Ekh.png
Ponieważ spodobał mi się ten ezt, toteż postanowiłem wziąć go na warsztat, czyli wykonać jego model do Bahna. Szczególnie, że kilku przewoźników kolejowy posiada tabor zastępczy lub tymczasowy - a jest to efekt tego, że symulacja jest nowa, a ja nie miałem za dużo czasu, więc szperałem po własnych zasobach
Toteż dzięki uprzejmości firmy Sonreir Rail Vehicles S.A. & Tog Components sp. z o.o, pojazdy wyjechały na stesty
Skład na zasadzie testów a jednocześnie "wypożyczenia" z SKM Wawer, już pojawił się u mnie na torach - no ta bene linii SKM S1. To właśnie na tą linię poszukuję nowego taboru, więc testy są jak najbardziej na miejscu
https://hostmat.eu/images/85979865467758537917.png
Szanuję ideę wózków monoblokowych, którą zastosował Cieplik, ale na rysunku mnie ona nieco mierzi - tak jakby czegoś mi w tym rysunku brakowało.... Okazało się, że w symulacji, w skalach 1:1, 2:1 czy nawet 4:1, w niczym to nie przeszkadza i w zasadzie nie ma żadnego znaczenia.
Model dosyć dobrze wygląda, co więcej koncepcja podwójnych wózków w członach 4 i 5 (a więc środkowych) dodała dosyć drapieżnego, ale jednocześnie fajnego efektu jednostce
To jest model w skali 1:1
https://hostmat.eu/images/05061591231323853507.png
Ten sam model w skali 2:1
https://hostmat.eu/images/98747103655067361090.png
I ten sam model w skali 4:1
https://hostmat.eu/images/12895762630689591966.png
Jednakże zaprezentowany Trenes III w tej konfiguracji ezt, był dla mnie pewnym punktem wyjścia do ułatwienia tworzenia modeli i dowolnego ich konfigurowania.
Otóż skład w tej konfiguracji jest dosyć kłopotliwy do zestawienia w Bahnie, ponieważ praktycznie połowę pociągu trzeba stworzyć, czyli w przypadku prezentowanej jednostki - Trenes III, SKM Wawer - dla 6-ściu członów trzeba wykonać modele w ilości 4 członów:
1. jeden model dla członów skrajny (1 i 6)
2. jeden model dla członów środkowych (2 i 5)
3. jeden model dla członu środkowego nr. 3 (z otwartym pantografem)
4. jeden model dla członu środkowego nr. 4 (z położonym pantografem)
No, ale w Bahnie chodzi o to by upraszczać zestawienia ezt-ów. Ezt powinien być zestawiony z dowolnej ilości członów, bez konieczności powielania i produkowania kolejnych modeli w NFZ-cie
Toteż wymyśliłem sobie jednostkę, którą roboczo nazwałem Trenes IV. Ezt w zasadzie jest taki sam jak powyższy Trenes III, ale zrezygnowałem z wózków pojedynczych na rzecz wózków podwójnych. I tak powstała jednostka, którą można zestawiać w dowolną ilość członów
https://hostmat.eu/images/35953748626487575271.png
https://hostmat.eu/images/27497449504120102828.png
SKM Miasta Centralnego, potrzebuje jednostek 7 członowych - takie właśnie kursują, są to Newagi 19WE. Toteż testowany ezt Sonreir jest właśnie w takiej konfiguracji. I poniżej widzimy jak mija się z Newagiem.
https://hostmat.eu/images/29715860514430518381.png
To były rzuty boczne. A teraz fronty. Tak wygląda w Bahnie ezt Trenes firmy Sonreir od frontu
https://hostmat.eu/images/01268279963719417091.png
Porównanie z Pesą EN77
https://hostmat.eu/images/02454268867757964174.png
Idea modułowości eztów powoduje, że mając raptem trzy modele, można zestawiać składy dowolnej długości. I oto przykład. Tutaj zdecydowałem się na jednostkę 5-cio członową, ale może być i czteroczłonowa - a takiej właśnie poszukuję pod kątem linii, której przykład widzimy powyżej
https://hostmat.eu/images/64842014190559127275.png
No, a to już zestawienie wszystkich trzech eztów firmy Sonreir. Dwie jednostki zostały zestawione z tych samych modeli
https://hostmat.eu/images/12335241618570732299.png
https://hostmat.eu/images/49325869249759144607.png
Reasumując. Testy wypadły pomyślnie, o dziwo nawet dla jednostki SKM Wawer - z jej konfiguracją wózków monoblokowych. Aczkolwiek w przypadku linii S1 jej specyfika wymagałaby jednak jednostek z wózkami podwójnymi i chyba raczej w tym kierunku by to poszło
Jednostka Trenes III wraca do SKM Wawer, a moje SKM MC, już niedługo będzie miało własne - dedykowane - nowe jednostki firmy Sonreir Rail Vehicles S.A. & Tog Components sp. z o.o
No i co Ty na to Cieplik ? Twój wymyślony ezt nie został tylko rysunkiem w necie, ale już w zasadzie jeździ, co prawda na testach, ale już niedługo docelowo :-P
PS. Trenes III Hybrid też by dał radę, bo mam taką linię obsługiwaną przez szynobusy dwu członowe. One część trasy pokonują bocznicą poza siecią trakcyjną, a część magistralą, czyli pod siecią trakcyjną
Sprawa dotyczy Twojej jednostki Trenes III SKM Wawer. Ja ją może tylko przypomnę, gdyby ktoś nie pamiętał
https://i.imgur.com/AR78Ekh.png
Ponieważ spodobał mi się ten ezt, toteż postanowiłem wziąć go na warsztat, czyli wykonać jego model do Bahna. Szczególnie, że kilku przewoźników kolejowy posiada tabor zastępczy lub tymczasowy - a jest to efekt tego, że symulacja jest nowa, a ja nie miałem za dużo czasu, więc szperałem po własnych zasobach
Toteż dzięki uprzejmości firmy Sonreir Rail Vehicles S.A. & Tog Components sp. z o.o, pojazdy wyjechały na stesty
Skład na zasadzie testów a jednocześnie "wypożyczenia" z SKM Wawer, już pojawił się u mnie na torach - no ta bene linii SKM S1. To właśnie na tą linię poszukuję nowego taboru, więc testy są jak najbardziej na miejscu
https://hostmat.eu/images/85979865467758537917.png
Szanuję ideę wózków monoblokowych, którą zastosował Cieplik, ale na rysunku mnie ona nieco mierzi - tak jakby czegoś mi w tym rysunku brakowało.... Okazało się, że w symulacji, w skalach 1:1, 2:1 czy nawet 4:1, w niczym to nie przeszkadza i w zasadzie nie ma żadnego znaczenia.
Model dosyć dobrze wygląda, co więcej koncepcja podwójnych wózków w członach 4 i 5 (a więc środkowych) dodała dosyć drapieżnego, ale jednocześnie fajnego efektu jednostce
To jest model w skali 1:1
https://hostmat.eu/images/05061591231323853507.png
Ten sam model w skali 2:1
https://hostmat.eu/images/98747103655067361090.png
I ten sam model w skali 4:1
https://hostmat.eu/images/12895762630689591966.png
Jednakże zaprezentowany Trenes III w tej konfiguracji ezt, był dla mnie pewnym punktem wyjścia do ułatwienia tworzenia modeli i dowolnego ich konfigurowania.
Otóż skład w tej konfiguracji jest dosyć kłopotliwy do zestawienia w Bahnie, ponieważ praktycznie połowę pociągu trzeba stworzyć, czyli w przypadku prezentowanej jednostki - Trenes III, SKM Wawer - dla 6-ściu członów trzeba wykonać modele w ilości 4 członów:
1. jeden model dla członów skrajny (1 i 6)
2. jeden model dla członów środkowych (2 i 5)
3. jeden model dla członu środkowego nr. 3 (z otwartym pantografem)
4. jeden model dla członu środkowego nr. 4 (z położonym pantografem)
No, ale w Bahnie chodzi o to by upraszczać zestawienia ezt-ów. Ezt powinien być zestawiony z dowolnej ilości członów, bez konieczności powielania i produkowania kolejnych modeli w NFZ-cie
Toteż wymyśliłem sobie jednostkę, którą roboczo nazwałem Trenes IV. Ezt w zasadzie jest taki sam jak powyższy Trenes III, ale zrezygnowałem z wózków pojedynczych na rzecz wózków podwójnych. I tak powstała jednostka, którą można zestawiać w dowolną ilość członów
https://hostmat.eu/images/35953748626487575271.png
https://hostmat.eu/images/27497449504120102828.png
SKM Miasta Centralnego, potrzebuje jednostek 7 członowych - takie właśnie kursują, są to Newagi 19WE. Toteż testowany ezt Sonreir jest właśnie w takiej konfiguracji. I poniżej widzimy jak mija się z Newagiem.
https://hostmat.eu/images/29715860514430518381.png
To były rzuty boczne. A teraz fronty. Tak wygląda w Bahnie ezt Trenes firmy Sonreir od frontu
https://hostmat.eu/images/01268279963719417091.png
Porównanie z Pesą EN77
https://hostmat.eu/images/02454268867757964174.png
Idea modułowości eztów powoduje, że mając raptem trzy modele, można zestawiać składy dowolnej długości. I oto przykład. Tutaj zdecydowałem się na jednostkę 5-cio członową, ale może być i czteroczłonowa - a takiej właśnie poszukuję pod kątem linii, której przykład widzimy powyżej
https://hostmat.eu/images/64842014190559127275.png
No, a to już zestawienie wszystkich trzech eztów firmy Sonreir. Dwie jednostki zostały zestawione z tych samych modeli
https://hostmat.eu/images/12335241618570732299.png
https://hostmat.eu/images/49325869249759144607.png
Reasumując. Testy wypadły pomyślnie, o dziwo nawet dla jednostki SKM Wawer - z jej konfiguracją wózków monoblokowych. Aczkolwiek w przypadku linii S1 jej specyfika wymagałaby jednak jednostek z wózkami podwójnymi i chyba raczej w tym kierunku by to poszło
Jednostka Trenes III wraca do SKM Wawer, a moje SKM MC, już niedługo będzie miało własne - dedykowane - nowe jednostki firmy Sonreir Rail Vehicles S.A. & Tog Components sp. z o.o
No i co Ty na to Cieplik ? Twój wymyślony ezt nie został tylko rysunkiem w necie, ale już w zasadzie jeździ, co prawda na testach, ale już niedługo docelowo :-P
PS. Trenes III Hybrid też by dał radę, bo mam taką linię obsługiwaną przez szynobusy dwu członowe. One część trasy pokonują bocznicą poza siecią trakcyjną, a część magistralą, czyli pod siecią trakcyjną
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
No na prawdę fajnie to wyszło. Co prawda szkoda trochę że ograniczenia Bahna są jakie są, no ale tego nie obejdziemy A jako, że Sonreir jest firmą która lubi się dostosowywać do wymagań klienta, to jak najbardziej jesteśmy gotowi na seryjną produkcję wozów dla SKM MC wyposażonych w klasyczne jacobsy
A co do hybrydy to jak najbardziej zapraszam do testów, szczególnie że w Polsce jest to nowość, także może będziesz pierwszym który będzie miał zespoły hybrydowe
A co do hybrydy to jak najbardziej zapraszam do testów, szczególnie że w Polsce jest to nowość, także może będziesz pierwszym który będzie miał zespoły hybrydowe
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Cieplik0, to ja spojrzę nieco krytycznym okiem: czy masa obciążonego "ładunkiem" zespołu trakcyjnego nie będzie na pewno przekraczała 100t? No i przede wszystkim przy takich słupkach jak przy drzwiach i przed przegubem no to niestety, długo by ta konstrukcja nie pośmigała W pociągach występują jednak siły o wyższych wartościach aniżeli w transporcie autobusowym. Projekt wykonany z dbałością o detale dlatego warto by również i to poprawić, bo diametralnie psuje jego odbiór. Polecam przyglądać się uważnie już istniejącym konstrukcjom, w kolei nic nie dzieje się przez przypadek, wszystko ma swój cel, długo to studiowałem więc czuję się upoważniony by się wypowiedzieć
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Trudno się nie zgodzić ale nadal masa zespołu nie jest tak tragiczna poprzez zastosowanie w miejscach gdzie się dało szkieletu z aluminium podobnie jak w przytaczarnym już talgo A jak wiemy aluminium inaczej niż stal przenosi naprężenia, dzięki czemu szkielet nie musi być tak gruby jak stałowy.
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
No tak, ale to nie zmienia że zarówno w Talgo jak i każdym innym słupki są o wiele wiele potężniejsze, no i człony samego Talgo są sporo krótsze i niższe. Ja tylko że tak to ujmę doradzam bo na kolei od lat pracuję, a jak uważasz tak zrobisz
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Odległość między osiami obrotu wózków w nim jest o nie cały metr większa niż w talgo
A co do słupków mogę się zgodzić że są troszkę za wąskie, co postaram się poprawić w wolnym czasie.
A co do słupków mogę się zgodzić że są troszkę za wąskie, co postaram się poprawić w wolnym czasie.
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Żeby było ciekawiej to szerokość wspomnianych słupków została już przeze mnie, przy okazji robienia modeli, uwzględniona. Musiałem je poszerzyć. Wiązało się to z ograniczeniami NFZ-tu, ale i tak wyszło nieźle. A hybrydy już nie będą testowane. Zamówienie już poszło, hybrydy już się "robią"
PS. Jeszcze muszę fabrykę zbudować firmie Sonreir, bo będzie dużo zamówień
PS. Jeszcze muszę fabrykę zbudować firmie Sonreir, bo będzie dużo zamówień
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
No dobrze Cieplik0. Aby już defintywnie zakończyć kwestję najnowszych ezt-ów firmy Sonreir, to napiszę - z kronikarskiego obowiązku. Nowe, zamówione składy już jeżdżą. Przeszły małe modyfikacje i już normalnie kursują
Zacznijmy od SKM-ki. U Ciebie SKM Wawer zamówił sześcioczłonowe ezt-y Sonreir Tenes III. Rysunek tego składu przypomniałem na początku strony... a tymczasem moje SKM MC zamówiło jednostkę 8-o członową. I takowe już kursują ...
https://hostmat.eu/images/94886465415328723797.png
Na razie 14 sztuk, będzie docelowe 17 sztuk. Tutaj modyfikacji dokonałem w przypadku środkowego członu. Posiada on WC a skosy są skierowane do środka członu, taki układ licuje z całością składu
Teraz inny przewoźnik kolejowy. Firma BK4 zamówiła 6 sztuk Tenes III. Te składy są już cztero członowe. Tutaj modyfikacji uległa całość, tzn. drzwi zostały umiejscowione równomiernie względem całego składu. Poprzedni układ był trochę nie praktyczny. Wyszło całkiem nieźle, resztę poprawiło malowanie
https://hostmat.eu/images/34367663667504801082.png
No i teraz chyba najciekawsze. Stronę wcześniej Zaprezentowałeś Tenes III Hybrid. I dokładnie takie właśnie jednostki zakupiła moja firma BK3 do obsługi linii lotniskowej.
https://hostmat.eu/images/82840699426666330361.png
To są dwie sztuki, ale z opcją dokupienia większej ilości, jak tylko infrastruktura kolejowa będzie przedłużona. Na razie ta linia jest krótka, a oba składy kursują w takcie 30-o minutowym
https://hostmat.eu/images/70769218537164348254.png
W przypadku hybrydy nie było żadnej modyfikacji. Jest dokładnie to co Pokazałeś. I wyszło całkiem fajnie, to daje mu szanse na dalszą produkcję takich jednostek, może nawet w innej konfiguracji, ale na razie nie ma infrastruktury. To raczej śpiew przyszłości
No, a tu już na zasadzie porównania - spotkanko Sonreirów
https://hostmat.eu/images/38453745524840133808.png
==================================
I jeszcze mała zachęta dla Was - producentów fikcyjnych pojazdów. Jestem na etapie poszukiwania nowego ezta dużej prędkości. Mam takie składy, ale ... nie udane. Chce je czymś zastąpić. Wszelkie ciekawe pomysły są mile widziane. Z tymże chciałbym aby te jednostki miały możliwość opcjonalnego zamontowania drzwi:
- pojedynczy - po jednym lub po dwa wyjścia (po obu stronach pudła)
- a także podwójny, ale po jednym wejściu na każdy człon (po obu stronach pudła)
Zacznijmy od SKM-ki. U Ciebie SKM Wawer zamówił sześcioczłonowe ezt-y Sonreir Tenes III. Rysunek tego składu przypomniałem na początku strony... a tymczasem moje SKM MC zamówiło jednostkę 8-o członową. I takowe już kursują ...
https://hostmat.eu/images/94886465415328723797.png
Na razie 14 sztuk, będzie docelowe 17 sztuk. Tutaj modyfikacji dokonałem w przypadku środkowego członu. Posiada on WC a skosy są skierowane do środka członu, taki układ licuje z całością składu
Teraz inny przewoźnik kolejowy. Firma BK4 zamówiła 6 sztuk Tenes III. Te składy są już cztero członowe. Tutaj modyfikacji uległa całość, tzn. drzwi zostały umiejscowione równomiernie względem całego składu. Poprzedni układ był trochę nie praktyczny. Wyszło całkiem nieźle, resztę poprawiło malowanie
https://hostmat.eu/images/34367663667504801082.png
No i teraz chyba najciekawsze. Stronę wcześniej Zaprezentowałeś Tenes III Hybrid. I dokładnie takie właśnie jednostki zakupiła moja firma BK3 do obsługi linii lotniskowej.
https://hostmat.eu/images/82840699426666330361.png
To są dwie sztuki, ale z opcją dokupienia większej ilości, jak tylko infrastruktura kolejowa będzie przedłużona. Na razie ta linia jest krótka, a oba składy kursują w takcie 30-o minutowym
https://hostmat.eu/images/70769218537164348254.png
W przypadku hybrydy nie było żadnej modyfikacji. Jest dokładnie to co Pokazałeś. I wyszło całkiem fajnie, to daje mu szanse na dalszą produkcję takich jednostek, może nawet w innej konfiguracji, ale na razie nie ma infrastruktury. To raczej śpiew przyszłości
No, a tu już na zasadzie porównania - spotkanko Sonreirów
https://hostmat.eu/images/38453745524840133808.png
==================================
I jeszcze mała zachęta dla Was - producentów fikcyjnych pojazdów. Jestem na etapie poszukiwania nowego ezta dużej prędkości. Mam takie składy, ale ... nie udane. Chce je czymś zastąpić. Wszelkie ciekawe pomysły są mile widziane. Z tymże chciałbym aby te jednostki miały możliwość opcjonalnego zamontowania drzwi:
- pojedynczy - po jednym lub po dwa wyjścia (po obu stronach pudła)
- a także podwójny, ale po jednym wejściu na każdy człon (po obu stronach pudła)
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
W nawiązaniu do:
oraz wersja dla MZK Dąbrowica:
Pojazdy te w odróżnieniu od tych dostarczonych dla Prime Rail różnią się szerokością (nietypowa 2250mm zamiast popularnej w Polsce 2400mm) oraz rozstawem toru (metrowy zamiast normalnotorowego).
Tak będą prezentować się zamówione przez Prime Rail tramwaje:
oraz wersja dla MZK Dąbrowica:
Pojazdy te w odróżnieniu od tych dostarczonych dla Prime Rail różnią się szerokością (nietypowa 2250mm zamiast popularnej w Polsce 2400mm) oraz rozstawem toru (metrowy zamiast normalnotorowego).
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Tym razem pokazuję wam autobus razem z ścianą przednia. Newris City 12E II i Newris City 18 II. Tyłek możliwe że będzie w najbliższym czasie
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Witam ponownie, dzisiaj mam również do zaprezentowania mój autobusik Visla 6, tym razem z przodem i tyłem.
Wycieraczki są autorstwa Krakersika, dzięki za zrobienie ich.
Oprócz ściany przedniej i tylnej zostały zrobione niewielkie modyfikacje, na przykład przesunięcie szyby przed pierwszymi drzwiami trochę do przodu. Same autko jest już na ukończeniu, potem wezmę się za przystosowywanie przodu i tyłu do innych wersji, np. Visla 6 Lux czy wersje szkolne. W planach na później mam zrobienie wersji miejskiej.
Wycieraczki są autorstwa Krakersika, dzięki za zrobienie ich.
Oprócz ściany przedniej i tylnej zostały zrobione niewielkie modyfikacje, na przykład przesunięcie szyby przed pierwszymi drzwiami trochę do przodu. Same autko jest już na ukończeniu, potem wezmę się za przystosowywanie przodu i tyłu do innych wersji, np. Visla 6 Lux czy wersje szkolne. W planach na później mam zrobienie wersji miejskiej.
-
- Posty: 205
- Rejestracja: 2013-04-07, 18:18
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
-
- Posty: 205
- Rejestracja: 2013-04-07, 18:18
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Mimo iż rok 2017 dobiega końca, Hunter nie spoczywa na laurach i po cichu prezentuje zaproszonym gościom najnowszy model z serii Flamingo II. A oto on:
Pokazane zostały także egzemplarze, które wraz z wyżej pokazanym niedługo wyjadą w świat jako pojazdy testowe:
Według zapowiedzi docelowo w produkcji mają być wersje o długościach 10,5, 12 i 18 metrów z silnikami Diesla oraz napędem CNG. Rozpoczęcie produkcji planowane jest na styczeń 2018 roku
Pokazane zostały także egzemplarze, które wraz z wyżej pokazanym niedługo wyjadą w świat jako pojazdy testowe:
Według zapowiedzi docelowo w produkcji mają być wersje o długościach 10,5, 12 i 18 metrów z silnikami Diesla oraz napędem CNG. Rozpoczęcie produkcji planowane jest na styczeń 2018 roku
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Nawet, nawet. Jest trochę fajnych pomysłów. Przede wszystkim z czarnym im do twarzy. Po za tym całkiem ciekawie wygląda tam nierówna linia okien. W sumie na dobre Hunterowi to wyszło. A tak po za tym, całkiem przyjemne autobusy - proste, eleganckie, bez żadnych udziwnień, przesadnych ozdobień, zakrzywień. Czyli qwadratische, praktische, gut.
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Po miesięcznej przerwie wracam i przedstawiam model tramwaju FMK T30.
Jest to pojazd o długości 30,2 m. Jest w 100% niskopodłogowy. Dodatkowo odzyskuje energię w czasie hamowania. Posiada automatyczną rampę przy 3 drzwiach oraz klasyczną przy 4 drzwiach. Nad każdymi drzwiami są umieszczone pasy świetlne, które informują o zamykaniu i otwieraniu drzwi.
https://hostmat.eu/images/76716108137798555396.png
(Daje link, bo przekroczyłem maksymalną szerokość obrazka)
Proszę o opinię
Jest to pojazd o długości 30,2 m. Jest w 100% niskopodłogowy. Dodatkowo odzyskuje energię w czasie hamowania. Posiada automatyczną rampę przy 3 drzwiach oraz klasyczną przy 4 drzwiach. Nad każdymi drzwiami są umieszczone pasy świetlne, które informują o zamykaniu i otwieraniu drzwi.
https://hostmat.eu/images/76716108137798555396.png
(Daje link, bo przekroczyłem maksymalną szerokość obrazka)
Proszę o opinię
Ostatnio zmieniony 2017-12-02, 19:26 przez Małpa, łącznie zmieniany 1 raz.