I co z tego? Każdy ma mózg, używa go bardziej albo mniej i sam decyduje co, za ile i gdzie sobie kupuje. Póki będzie na to popyt póty będzie podaż a wydawcy będą robili pieniądz, także znajdzie się ktoś kto ten pieniądz będzie chciał mnożyć na naiwniakach, prawo wolnego rynku wiec więcej luzu i nie przejmować się komercją, a jak się jest modelarzem kupować modele z prawdziwego zdarzenia a nie gnioty z gazetek.
A ja uwielbiam posty krzykaczy, co myślą, że za 20 złotych dostaną model warty dwuliczbową wielokrotność tej sumy i równie szczegółowe wykonanie. Jest tyle kolekcji miniaturowych pociągów, dlaczego więc wybrałeś model z masowej produkcji taśmowej?
Najlepiej to mieć do czego porównać. Mam serie od Amercom'a i Pt47 od DeAgostini. Peta wygląda jak klocek z plastiku więc Ty5 czy Le Bourbonnais są bardzo dobre jak za taką cenę. Jak faktycznie zależy Ci na jakości wykonania to są firmy, które produkują idealny model w ilości około 20-30 sztuk ale część pieniężną wypowiedzi ominę...
Dużo ładnych szczegółów to racja, ale kształt szyb tylnych i czołowych i generalnie przodu i tyłu to nieporozumienie. Z przodu część czerwona zbyt płaska, część kremowa zbyt okrągła - jestem pełen podziwu jak tego dokonano.
Nie wiem, jak pozostali, ale ja nie narzekam, za taką cenę ciężko kupić lepiej wykonany model. Szkoda, że modeli autobusów w tej skali nie ma więcej, bo stanowiłyby dobrą alternatywę dla drogich i często gorzej wykończonych modeli w skali H0. Czekam z niecierpliwością na Jelcza-Berlieta PR110/100 oraz Ikarusa 280, tego ostatniego byłbym gotów zakupić w ilości większej niż 1 sztuka
A może wydadzą kolekcję Kultowe Autobusy PRLu? Mnie model się bardzo podoba, tylko jest jeden szczegół: czy w Waszych ogórkach prawe lusterko też jest uszkodzone? Bo u mnie jakoś dziwnie się rusza, podejrzewam że może być złamane.